OSLO


Är på bussen på väg hem från Oslo. Har haft 2 roliga dagar här och fullt upp hela tiden. Det är så kul att veta att man har en så stark vänskap även fast man bara träffas några gånger om året. Det kommer alltid att vara så med ens barndomsvänner.

Ny vecka som väntar med mycket på schemat, men känns som att man har fått stressa av sig lite och samlat krafter för ytterligare några veckor.

Har många bilder att visa men jag börjar med denna,
Jag och min fina vän ♥



MYCKET


Ibland blir det så mycket så att allt blir en enda röra! Och så känns det nu. Även fast jag har klarat av en del saker på "to do" listan så är där fortfarande saker kvar.
För att ni ska förstå hur mycket det är så kan jag nämna några av sakerna som snurrat i mitt huvud och som jag skulle ha färdigt idag:

- Maila och ringa 3 olika leverantörer om saker som blivit fel och saker som fattas i leveranserna.
- Ringa om två fakturor som inte stämde.
- Ringa kund om ett armband som hade gått sönder & som inte går att laga.
- Packa upp nya byxor (5par x 10storlekar = 52 par byxor) och lägga in dem rätt i lagret.
- Fick dessutom en stor retur i förmiddags som gjorde allt 10gr värre :)
- Handla mat och äta
- Fick en kusin igår natt som jag skulle hälsa på (och handla något nytt sött litet plagg)
- Köpa nödvändiga saker inför resan på fredag (ska till Oslo, Terese och fira henne som fyller år)
- Komma på en maskerad outfit till fredag + vad jag ska packa ner..
- Hem och tvätta (hann jag inte)
- Kullagatan fyller 50 år i helgen så vi ska ha erbjudande i butikerna, så:
Skriva ut papper till fönsterna, skriva mail till 400 kunder om erbjudandet vi har.
- Fixa machaller och något att tugga på under kvällarna till kunderna (hann jag inte så det får jag göra i morgon).
- Gå till posten och skicka en order från min gamla webshop (kunden har väntat mer än en vecka)
- Skicka upp en kofta till min moster i Östersund som hon ville ha.

Ja det var i största draget vad jag har pysslat med idag! Sen andra småsaker som att skriva ut frakthandlingar till två paket som jag inte beställt. Fylla i ett "betalningsavtal" med ett märke, betyder, skriva ut fylla i och skicka till dem :-) Under tiden ska man hinna med kunderna, äta, svara i telefonen osv.


Kändes bra att skriva ner allt, då ser man orsaken till varför jag känt mig lite stressad idag och varför jag är sååååå trött just nu. Jag lovar att det ska komma roligare inlägg, i morgon lägger jag upp lite bilder på dem nya byxorna som kommit!


Sovgott ♥



Smink väska

Har varit mycket att göra de senaste dagarna vilket har resulterat i att jag inte hunnit med bloggen riktigt. Idag jobbar jag i min pojkväns butik, det är kul med lite omväxling.

Igår fick jag ett samtal från Securitas halv 12 på kvällen att larmet hade gått i butiken. Jag och några tjejkompisar satt hos mig och tog det lungt så det var bara att ta på sig snabbt och ta taxi ner för att se vad som hade hänt.
Tack o lov var det inget mer än att en kille hade lutat sig mot dörren och jag (som var hur stressad som helst när jag skulle gå) hade glömt låsa den så dörren åkte upp och larmet gick. Men vakten på restaurangen brevid hade hållt koll tills vi kom, så ingen hade varit inne. 
Men man blir så himla nervös, det är ju som ett litet barn! ha ha .. :)

Här är bild på min nya sminkväska som jag köpte i Östersund för 2 veckor sen. Lite mysig att ha i väskan nu när det blir vinter.... 


 



Från Ceannis 269:-


MÖSSA


Idag jobbade jag bara till 3, men jag hann med en hel del eftersom vädret var tråkigt och inte så många hade något shoppingbegär. Fick bland annat dessa två mysiga mössorna, vantarna och pannbandet till min butik idag. Sen fick min pojkvän in nya väskor och plånböcker till hans butik.

Bloom Copenhagen 499:-

Vantar Maya 229:- Pannband Maya 199:-

Mössa Maya 299:-

Snygga väskor!!


Jag längtar redan till våren för då får ja...

img_4529 (MMS)

Jag längtar redan till våren för då får jag in det nya märket Moondust i butiken. En liten sneakpeak på en kavaj och ett linne. Detta är ett märke som jag känner verkligen är jag! Det är inte ofta man hittar många snygga plagg i samma kollektion. Men under detta inköpet var det svårare att välja vad jag INTE skulle ta.


INSPIRERA


Idag vaknade jag med "ryggspärr" kan man säga så? Har aldrig känt något liknande, ungefär som nackspärr fast det satt i ryggen. Tack o lov börjar det bli bättre. Så idag har bara varit en mysig hemmadag. Har inspirerats av det nya numret av Plaza Interiör, bästa inredningstidningen!



Lazy days


HELG


Från och med för två helger sedan har jag en tjej som jobbar extra varje lördag. Det betyder att jag hädanefter är ledig varje lördag! Det känns så skönt och jag vet att jag behöver det. Ikväll blir det bara hemmakväll med bra film och god mat. Hoppas ni också får en mysig kväll!





THE TOWN HOUSE


Just nu hade jag velat rymma bort till Spanien, Marbella och detta hotellet. Varför kan man aldrig få nog av att åka utomlands?





PILATES

Jag skulle egentligen varit på min pilates kurs nu, men jag kom dit 08:03 och då hade dem redan stängt dörrarna. Så det blev inget för mig idag. Så typiskt när man går upp i tid och är inställd på att gå.
Nu sitter jag i butiken och väntar för Natalie kommer ner kvart över 9 så ska vi käka en god frukost på Grand!



VIP-kväll


Lite bilder från VIP-kvällen förra veckan. Det blev inte så många bilder eftersom vi var upptagna med kunderna.. Men några iallafall!


Emelie gumman kom förbi en stund innan det började,

Tina från Sensi Underwear,

Det brukar bli lite kaotiskt första timmen när alla trängs och vill leta storlekar, men det är väll det som är
charmen med det lite.. :)

Söta Nikolina som hjälpte till och jobbade hela kvällen,


Mina vänner Aleksandra, Terese och Yasmine kom också förbi en stund!




Bra dag

Idag har det varit en bra dag, trevliga kunder och några vänner har varit och hälsat på. Har skickat iväg några mail till leverantörerna i Italien eftersom vi fortfarande inte har fått några stövlar som redan är betalda. Hoppas inte vi har blivit lurade eller något..

De sista papperna till revisorn är mailade för augusti så nu är det bra till att börja på september pärmen! Så fort man blir klar med något, ska man börja på nästa.

Hade ju VIP kväll i butiken förra veckan, så jag tänkte visa lite bilder från det i nästa inlägg.



En bild från idag. Det har kommit in många olika handledsvärmare, mössor och halsdukar, såå mysigt!


Julkartonger


Idag fick jag denna katalogen i brevlådan, dags att beställa årets julkartonger, band och etiketter till butiken. Känns lite vemodigt när sånt här börjar komma.. Men jag tycker om julen, så lite glad blev jag.


Dessa ska betsällas till julen, i grått och vitt, och sen något fint band till det.. Har bara inte bestämt
vilket det blir ännu...

Fin julklappsinspiration

NYTT

Nu är man hemma igen och det blir jobb hela veckan. Jag har mycket att göra och ta igen för dem dagarna jag var borta.
Precis innan jag åkte fick min pojkvän in några snygga saker i hans butik.



Plånbok/nyckelhållare 399:-


Skärp Liebeskind 599:-


Stövlar Dettagli SAS 1595:-



ÖSTERSUND



Sitter på tåget nu på väg hem från min moster i Östersund, låååång resa har det varit. Första tåget gick 11.44 i förmiddags och nu är kl 23.02 och jag är inte framme förens om en timme i Lund.
Har haft en mysig helg med mycket skratt! Hon har en förmåga att få vem som helst att skratta, jag har liksom träningsvärk i magen när jag sträcker på mig. Det skiljer bara 7 år på oss så ålderskillnaden känns inte av längre.





Ny blogg


Här kommer jag att skriva om hur det är att driva en egen butik, inspiration till både inredning och mode, lite vardag, inköpsresor och annat som händer runtomkring. Jag vill starta en blogg för att kunna gå tillbaka i tiden, se utvecklingen med butiken och mina egna mål,  och dela med mig av mina upplevelser.


Jag i Milano för 2 veckor sen. På inköpsresa för min pojkväns skobutik.



RSS 2.0