Nu händer det mycket igen.. I morgon är de...

img_9818 (MMS)

Nu händer det mycket igen.. I morgon är det min födelsedag! Jag slutar vid 3, ska klippa mig och sen hem och fixa inför kalaset kl 19. Sen åker vi till Milano på lördag. Ska bli skönt att komma iväg lite. Jag ska ta med mig datorn dit så det blir säkert en massa roliga uppdateringar därifrån också. Nu ska jag stänga om 10 min! Har varit en bra dag idag :-) kram på er


Detta linnet längtar jag till! Från Lise S...

img_9058 (MMS)

Detta linnet längtar jag till! Från Lise Sandahl och levereras i mitten på April. Kommer att kosta 399:- sommar kom nuuuuuuuuuu!


Express


Leverans i Maj från ISAY



Nu målar vi för fullt. Jag får inte avslöj...

img_5792 (MMS)

Nu målar vi för fullt. Jag får inte avslöja något förens allt är klart! Lovar att berätta och visa för er steg för steg sen när allt är klart. Så länge får ni undra och gissa vad vi ska hitta på ;) puss!


Min första väska från Liebeskind som jag n...

img_6901 (MMS)

Min första väska från Liebeskind som jag nog aldrig kommer att tröttna på! Idag har jag haft inköp med Isay och i morgon kommer Lise Sandahl. Lägger upp lite sneak peak från inköpet ikväll!


Stressad

Nu ska vi ner till butikerna, ska målas och fixas, får berätta mer sen för nu hinner jag inte!
Puss & Kram

Igår hade jag fler inköp i butiken. Det är...

img_3417 (MMS)

Igår hade jag fler inköp i butiken. Det är ju införsäljningsperiod nu så det är mycket inköp på kort period. Bland annat alla dessa smyckena kommer till butiken i mitten på mars! Lääängtaaaaar!!!


Jag brukar inte ha tid till att se på tv s...

img_9923 (MMS)

Jag brukar inte ha tid till att se på tv så ofta men så idag bestämde jag mig för att ägna hela kvällen i soffan. Och vilken bra dag jag valde!  19:00 The real housewifes of Atlanta 20:00 Top model Sverige 21:00 Project Runway 22:00 Project Runway


Jag vet inte vad det är för fel med blogg....

img_6609 (MMS)

Jag vet inte vad det är för fel med blogg.se iPhone App. Jag har iallafall mailat dem nu.. Idag har jag gjort om massor i butiken, hängt om, sorterat i färger och bytat ut de flesta galgarna mot tunna metall galgar. Tänkte lägga upp lite fler bilder men eftersom det inte går får ni nöja er med denna så länge.


Ilva


När vi var i Malmö passade vi på att åka till ILVA samtidigt. Jag köpte detta med mig hem:

4 st av denna magnoliagren av plast

8st te/kaffe muggar 4st för 99:-

En liten söt glasburk med silverlock.

 


Inspiration

Jag älskar att surfa runt på inredningssidor på nätet. Mina två absoluta favoriter är ILVA.SE och ZARAHOME.SE. Här är några inredningsdetaljer som jag gärna hade velat ha!
ZARA HOME
Ilva
ZARA HOME
ZARA HOME
Ilva

Ändringar av order


Idag har jag städat hela lägenheten, precis överallt.. Är helt slut nu! Men det känns alltid så skönt att sätta sig ner och jobba när allt är rent och städat.

Ikväll ska jag skicka iväg ett mail till Staff (inköpet vi var på i torsdags i Malmö) med lite ändringar och kompletteringar till min order. Vi får alltid en bok (se bild) med alla styles och ett färgkort med alla färger som går genom kollektionen. Så nu ska jag sätta mig och gå igenom allt och se så att jag inte missat något eller vill ta bort något, även lägga till extra av det som jag själv vill ha. Sista dagen för ändringar är på onsdag!



Släktkalas


Igår var vi på kalas hos min mormor och Bosse. Mormor är alltid så duktig på att duka och göra så god mat.
Det är alltid lika mysigt och kul att träffa sina närmaste, man ska hålla hårt i dem!




Jag och min morbror!!




Denna skinnjackan kom i veckan! Från Pulz ...

img_2938 (MMS)

Denna skinnjackan kom i veckan! Från Pulz och kostar 2995:- jag vill ha vår NUU....!!  Ikväll ska jag träffa Natalie, kolla på film och mysa lite. Hoppas ni får en trevlig fredagskväll.


Igår var vi på inköp med STAFF i malmö. Hi...

img_2625 (MMS)

Igår var vi på inköp med STAFF i malmö. Hittade bra saker och köpte inte för mycket som jag brukar göra! Det är bättre att köpa in lite även under säsong än att köpa in allt direkt och sen inte kunna beställa mer av något som gått bra eller liknande för att det inte finns utrymme. På bilden ser ni en blus, shorts och ett bälte som kommer i september. Lite tuffare stil men passar endå in bland det romantiska.


Bokat och klart


Har precis duschat och ska strax iväg och hämta mat innan vi drar iväg till Malmö. Jag är ledig idag eftersom jag har ett inköp med STAFF inför höst/vinter 2012. Nu har vi också bokat resan till Milano den 3 mars. Denna gången ska vi försöka hitta lite kläder också och inte bara skor.

Här på MICAM mässan i Milano i höstas.  



Väntar på pizza på La Pizza! Ska titta på ...

img_3144 (MMS)

Väntar på pizza på La Pizza! Ska titta på film och gotta oss. Hoppas ni får en bra alla <3-dag!


Nytt Nytt Nytt Nytt

img_0441 (MMS)

Nytt Nytt Nytt Nytt


Nu börjar snart butiken bli full med vårny...

img_4726 (MMS)

Nu börjar snart butiken bli full med vårnyheter! Idag kom massa fina saker från NU by STAFF.   Idag slutar jag 14:30 så blir det en liten runda med Natalie i stan. Fika och snacka lite!! Jag har lite bilder som väntar på er men blogg.se ville inte samarbeta med mig från mobilen idag så det fick bli vanligt mobilinlägg.... Puss!


Mot HD-Galan!


Jag hade lagt in bilderna och skulle precis skriva att det inte blev någon gala för min väns lilla son hade bränt sina fingrar på locktången, så för en liten stund sen var vi osäkra om vi kunde gå. Men nu ringde hon precis innan jag skulle publicera inlägget och sa att vi gör ett försök, och blir det sämre så åker vi hem igen. Stackars liten.. Det gör så ont att bränna sig :/ och sen när man är så liten blir man så himla rädd, han är bara 1 1/2 år.

Vill ni också se galan kan ni gå in på www.hd.se och klicka er vidare där till live sändingen som börjar kl 20.55.



Kallt


Brrrr vad kallt det är... Får gå här inne med dubbla byxor, ullkofta och handledsvärmare för att inte frysa och endå fryser jag!! Hade sån huvudvärk innan också. Jag tror det är för att man tycker det är så kallt så att man spänner sig och sen kommer huvudvärken från alla spända muskler.. Idag hade jag bara velat krypa ner under täcket och titta på en bra film. När man har eget (speciellt butik) kan man ju inte heller direkt sjukanmäla sig eller gå hem om man känner sig lite dålig. Jo om det finns någon som kan jobba förståss! Men nu är det lite för sent att fråga någon.



Köpenhamn Februari 2012


DAG 2

Brunch på Café Norden mitt på Ströget
Inköp med Liebeskind i Gruppo Vulpe Showroom

Café Norden


Brunch

GRUPPO VULPE SHOWROOM

GRUPPO VULPE SHOWROOM




En av höstens väskor och liten clutch från Liebeskind

Färg kartor på olika skinn

Blev bjudna på en god lunch.


Köpenhamn Februari 2012


CIFF BELLA CENTER DAG 1


Entrén vid Bella Center.

Här är vi i Moondust monter och köper in för höst/vinter 2012.

Ett litet smakprov på en av koftorna jag tog in som levereras i september, sååå underbart fin...

Agenterna för Tina Wodstrup,

2 av alla fina blusar från Tina Wodstrup levereras också i September.

Fina Köpenhamn. Vi passade på att gå lite på ströget efter mässan innan allt stängde.

Jag hade på mig jacka från Mango, byxor från Zero, halsduk Pako Litto, boots Studio Malori, väska Liebeskind.



Måndag!


Nu måste jag springa till bussen, det är alldeles för kallt för att gå eller cykla ner nu, så då får det bli bussen!
Har haft en super helg i Köpenhamn så jag tänkte ta med datorn till jobber idag och lägga in alla bilder. Så är det inte så mycket folk så kan ni vänta er uppdatering idag.

Kram på er och hoppas ni får en bra start på veckan!


Idag har jag bara min "mys" tröja från Ralph Lauren och vita jeans.


Modegalan 2012


Modegalan på Wallmans blev verkligen lyckad och Fröken Ethel vann i kategorin Årets bästa Dam Butik. Det serverades god mat och jätte bra underhållning från Wallmans salonger.

Jag, Martina och Neda

Stina och Saga. Stina jobbar hos mig på Egoo och Saga på Fröken Ethel.

Maja Gullstrand var konferencier

Fröken Ethel tar emot priset som Årets Dam butik!

Stina och Jag

Hela gänget! ♥



Lite vårkänslor!


En bild från butiken i måndags. Massor med vårsaker som kommit in och mer kommer det. Jag älskar verkligen när det börjar gå mot vår och sommar.. Man får så mycket energi!




Planering


Nu händer det mycket närmsta tiden,.. dvs mer än vanligt..!

Torsdag - (i morgon) Modegala på Wallmans. Man utser årets dam butik, herr butik, barnbutik, skyltning mm. Egoo vann förra året i kategorin Årets Dam Butik. Detta året var vi inte nominerade så vi är med för att stötta vår "syster butik" Fröken Ethel och hoppas att dem kammar hem priset i år!

Lördag - Köpenhamn kl 08:00 Möten börjar kl 11:00 på CIFF Bella Center. Sen sover vi över till söndagen.

Söndag - Möte med Liebeskind hos Vulpe Gruppen i deras showroom i Köpenhamn.

Torsdag - (nästa vecka) HD-galan med min vän Sabrina, där bland annat Måns Zelmerlöw ska uppträda.

Massa roliga saker att se fram emot. Sen i början på mars är det Milano och MICAM!
Kommer uppdatera och ta bilder från dagarna så ni får följa med.


(Ursäkta för dålig bildkvalité) Från förra årets modegala med vårt diplom, Årets Dam Butik 2010.




RSS 2.0