Julklapp


Denna har jag önskat mig i julklapp av min pojkvän. Tycker hon är så himla duktig och man får så mycket inspiration. Nu sedan jag har flyttat hemifrån är det mycket roligare att laga mat och att lära sig olika rätter.




Ledig!


Idag slutade jag kl 13:00. Det är något av det bästa med att ha eget, kunna bestämma själv när man vill ta ledigt! Om det finns personal som kan jobba vill säga :)

Jag har lagat mat, och nu ska jag dammsuga och plocka undan lite småsaker som ligger här och där. Efter det blir det pappersjobb som ska vara inlämnat i morgon förmiddag till revisorn..

Hade ett bra samtal idag också som gjorde mig 5grr piggare än vad jag var innan :D men jag kan inte säga något ännu.. Men förhoppningsvis snart!



'


Skyltfönster


Tog inte så mycket bilder från igår eftersom vi fick stänga tidigare på grund av stormen. Jag får ta fler nästa söndag när det förhoppningsvis kommer att kännas mer som en julskyltning!

Lite dekorationer från fönstret,






Vackert


Lite inspiration.. Älskar lampan med dem gardinerna! Hade dock haft andra möbler...




VINNAREN AV ADVENTSTÄVLINGEN


Vinnaren blev efter lottning:

Camilla!

camillale.blogg.se

STORT GRATTIS!

Nästa tävling startar nästa söndag morgon ♥

Camilla, ett mail är skickat till din mailadress :) Har du inte fått något mail så får du skriva ett till [email protected]






STORM


Vi har drabbats av storm här nere i Skåne.. Vet inte hur det är längre upp men här blåser det så att det känns som taket ska flyga av. Så julskyltningen fick tråkigt nog ställas in. Vi var i butiken runt 2 och pyntade, värmde glögg och lite sånt. Men vid 4 fick vi höra att alla butiker på Kullagatan skulle stänga. Så då stängde vi igen och åkte hem 2 timmar tidigare. Nästa helg blir det alltså julskyltning igen. Jag tog lite bilder i butiken idag som jag tänkte visa senare. Även denna tog min pojkvän i all hast och blåst precis innan vi skulle gå.
Nu ska jag fortsätta med min krans, var lite jobbigare än jag hade trott..

Glöm inte tävlingen som avgörs i morgon!



'



TÄVLING, VINN EN JULKLAPP FRÅN BUTIKEN





Jag kommer från och med idag lotta ut en NYHET från butiken varje söndag hela December. Det enda ni behöver göra för att vinna är att skriva en kommentar och lämna er mailadress. Sen lottar jag ut en vinnare i morgon förmiddag som meddelas här på bloggen och får ett mail skickat med mer information :)

DAGENS JULKLAPP är en helt underbar väst från Culture. Värde 699:-!

Lycka till! ♥




Nu är vi hemma hos Frank & Helene och myse...

img_1048 (MMS)

Nu är vi hemma hos Frank & Helene och myser. Vi har ätit thaimat och funderar om vi ska på bio.. Kanske twilight.. Eller så hyr vi någon bra film. Hoppas att ni har en trevlig kväll!


Nu är vi på väla och handlar en massa infö...

img_1515 (MMS)

Nu är vi på väla och handlar en massa inför julskyltningen i morgon. Jag ska göra en hemmagjord krans med blockljus i som jag sett i en tidning. Ni får se sen när den är klar!


ADVENTSTÄVLING


Från och med på söndag kommer jag att lotta ut en julklapp från butiken varje advent, det vill säga 4 gånger! Mer information får ni på söndag morgon. Lycka till! ♥


Idag


Vår vän "aka" pappa Frank som hade ett Parfymeri bredvid våra butiker innan kom förbi en sväng idag! Så vi passade på att leka lite med kameran en snabbis medan butikerna var tomma. 


Idag har jag på mig, linne från Cream, väst/omlott topp från STAFF, jeans från ZERO, stövlar från Marco T.



MOONDUST


Detta är några av plaggen som ska komma till våren från det nya märket Moondust. Tänk att det bara är en månad kvar tills vårsakerna börjar trilla in!

Senare idag tänkte jag dela med mig av en tävling som jag tänkte ha nu under adventdagarna, så kika in i eftermiddag för mer info! ♥







Lite mer svar på frågor


Ni är några stycken som har undrat var butiken ligger, priser märken osv.
Butiken heter Egoo och ligger på Norra storgatan 11 i Helsingborg, det är en paralell gata med Kullagatan som är vår stora "gå gata".

Jag säljer märken som Culture, Lise Sandahl, Cream, Thildes Wardrobe, Nu by STAFF, Isay, ZERO, Moondust, Pulz, Maya, Caia, mfl.. och priserna ligger på mellan 300-1000:-. Exempelvis en blus brukar ligga på 399:-/599:-, klänning ca 599:-/799:- Koftor ca 599:-/1000:-
Sen har jag massor med sjalar som ligger från 179:- och upp. Såklart kan det variera ibland då man kanske köper in någon speciell blus eller klänning som är lite dyrare. Men detta är iallafall medelpris.

Hoppas att ni fick lite svar på era frågor nu, och det är bara att fråga om ni undrar något mer. ♥




Cream


Då var det snart dags att gå hem. Idag har jag haft inköp som ni såg i inlägget nedan. Det är ett nytt märke som jag har tagit in nu till vår/sommar 2012, så var det kollektionen för hösten som han hade med sig nu. Jätte fina saker med bra priser och fina material. Ska göra ett inlägg med lite av det jag beställt inför vår/sommar.


Detta är jag nu precis, fick denna fina sjalen till butiken idag, från det danska märket Cream 369:-





Har inköp med Moondust nu till sensommar/h...

img_8007 (MMS)

Har inköp med Moondust nu till sensommar/höst 2012. Kolla vilken snygg kofta!! Vill ju ha den nuuu....


Svar på några frågor


 

Vart ligger din butik?

Den ligger i Helsingborg, i Skåne.


 

Hur gammal är du?

Jag är 23!


 

Hade du kunnat dela med dig av några tips på hur man går tillväga för att öppna en egen butik?

Absolut, jag hade kunnat skriva ett inlägg om lite vad man ska tänka på och vad som behövs osv..


 

När är nästa VIP-kväll?

Det är för kunderna som skriver in sig i vår mailbok eller gillar oss på Facebook. Jag kan inte säga exakt datum men någon gång i Mars-April..


 

Kan man beställa kläder från din butik här på bloggen eller på nätet?

Det är inte helt omöjligt om det finns något ni skulle vilja ha som ni ser, isåfall kan ni skicka iväg ett mail till [email protected] och fråga om den finns i din storlek.

Men ibland tar jag bilder på inköpen och då kommer inte dem sakerna förens 6 månader efter. Men lägger jag upp något där det står NYHET så finns den i butiken :)


 

Vilket typsnitt är det på texten Inspire i inlägget om Liebeskind?

Jag vet faktiskt inte.. har gjort collaget på polyvore.com. Så du kan prova gå in där och skriva in Inspire i sökfältet.





Stängnings dax!


Nu slutar jag om 15 min. Har varit en bra dag idag och den har gått snabbt! Nu innan jag går hem tänkte jag springa inom Åhlens och försöka hitta någon julstjärna eller annat kul som jag kan dekorera butiken med. På söndag har vi nämligen julskyltning här.

Har fått en del frågor från er, men jag tänkte ta dem senare i ett inlägg för sig så att alla kan se varandras frågor och svar. Jag har inte startat min butik från start utan jag har tagit över den för ett år sedan. Men min pojkvän har en sko/väsk butik vägg i vägg som jag var med på från start. Både med inköpen, logga, inredning allt som hör till!

I Milano på MICAM i Januari, inköp för höst/vinter 2011 till min pojkväns butik.



Modeplåtning


Blev glatt överraskad när jag loggade in här idag och upptäckte att jag hamnat på förstasidan på blogg.se! Jätte kul att se att så många tittat in här.
Idag är det plåtning för modellerna inför Nöjesnytt tidningen. 2 tjejer var här igår och provade vad dem skulle ta på sig, det skulle ju vara lite fest tema nu inför jul och nyår. Hoppas det blir bra!


Annars ska jag sätta mig med beställningen till Affari nu, beställa lite nya ljuslyktor, ljusstakar, julpynt och doftljus♥


Här är två bilder från butiken i Augusti detta året,





TIPS


Köpte en dansk inredningstidning för någon vecka sedan som heter Bo Bedre. Hittade så mycket inspiration som jag tänkte visa mer av senare. Men nu kunde jag inte slita mig från denna sidan med alla inrednings saker. Jag hade tänkt ha en lite annorlunda gran.. Lite mer som ett träd fast med julpynt i! Fast det tråkiga är att man inte kan beställa från sidan. Men inspiration kan man alltid få.


Ni hittar dessa sakerna och mer på Brostecopenhagen

Jul, ja tack


Kan julhandeln komma igång nu?!? Det känns verkligen som lugnet före stormen. Jag vet ju hur december brukar vara men just nu känns det som väldigt långt borta även om det är 1 advent om en vecka. Jag kommer inte heller ihåg hur det var förra året vid denna tiden eftersom det var då jag var i full fart med att planera övertaget av butiken.. Idag hade jag dock bra kunder, så dem få som var inne handlade bra saker. Men jag vill ha tempo nu!!



Modevisning


Här är lite bilder från Visningen på Bilhuset förra veckan,

Mitt bord,

Jag och Saga,

Stället som jag hade med mig,

Stina och Saga,

Louise och Emelie kom också förbi,

Natahlie som går för Egoo,


Filippa som går andra rundan för Egoo.

Blev inte så bra bilder från själva visningen, men Nöjesnytt tog bättre bilder som vi kommer att få sen.

Idag blir en lugn dag, ska maila lite nu på eftermiddagen, lägga några beställningar till Affari, Lise Sandahl och sen skicka in några reklamationer.



Orkar inte


Just nu vill inte min dator som jag vill! Har försökt ladda upp bilder från Modevisningen, men det går inte, så då bjuder jag på denna istället från när vi var på inköp i Milano nu i september. Får försöka ladda upp dem i morgon istället. sovgott ♥




Nu har Egoo precis gått. Det gick jätte br...

img_2498 (MMS)

Nu har Egoo precis gått. Det gick jätte bra och dem var så duktiga! Nu blir det fortsatt mingel och förhoppningsvis lite försäljning.


Snart dags


I morgon är det dags för Modevisning! I mars detta året var vi också med på en modevisning för Invigning av ett annat bilhus. Vi hade en jätte trevlig kväll och det är viktigt att komma ut och marknadsföra sitt märke så ofta man kan. Då såg det iallafall ut såhär,

Kläder från Egoo och Fröken Ethel

Jag, Davve, Saga och Martinas pappa

Martina, Saga och jag.



Inköp i butiken


Förra veckan hade jag tre inköp på samma dag! Först med STAFF, sen Culture och sist ett nytt märke som heter Thildes Wardrobe. Då kommer en säljare hit med en eller två ställningar med vårens kollektion. Sen visar hon mig bästsäljarna (de som flest butiker köpt in) och sen brukar dem visa vad dem tror att jag skulle tycka om. Sen till sist går jag igenom alla plagg. Kollar vilka färger dem ligger i, priserna mm. Sen får man försöka få ihop en bra mix av allt.

Inköpet med STAFF, innan vi börjat. Det är alltid lika spännande innan man öppnar klädpåsarna..

Sen lite tjuvkik på några av alla plagg som jag la beställning på till våren,
Klänning från NU by STAFF

Linne från NU by STAFF

Blus från CULTURE

Leverans i November för Thildes Wardrobe. Denna koftan tyckte jag var så mysig!

Sjal från Thildes Wardrobe.



Seg dag


Som ni märker är det segt på jobb. Inte mycket folk på stan precis.... Så därför kan jag roa mig med bloggen ist!


Idag,



Gammalt linne inköpt i Bari, Italien i någon butik där, kofta från Zara, byxor från ZERO och skor från Studio Malori.


Modevisning


Denna veckan händer lite roliga saker. På torsdag kväll är det Modevisning på Bilhuset där flera butiker ska vara med, bland annat Egoo. Igår var Nathalie och Filippa här som ska vara modeller och provade vad dem skulle ta på sig. Sen ska vi även ha ett bord där vi ska visa vad vi säljer och även kunna erbjuda gästerna att handla på plats. Det ska bli riktigt kul!

Sen nästa vecka är det modeplåtning för Nöjesnytt, för jag ska ha en annons nu till jul. Ikväll blir det först lite jobb som ska vara klart tills i morgon, sen vid 9 hem till Nathalie för att se DH med henne och Louise. 

Lite nya saker till garderoben:)
Detta är väskan jag pratade om med den lilla clutchen/plånboken till, sen ett underlinne som jag älskar från
Culture.

Med en liten fjäril på ryggen...



Nästa gång ni ska göra en smoothie så prov...

img_0554 (MMS)

Nästa gång ni ska göra en smoothie så prova använd soygurt. Speciellt den med jordgubbssmak. Det blir inte så mjölkigt och den tar bort det sura från bären. Ett litet tips bara :-)


LIEBESKIND

INSPIRE LIEBESKIND


Detta tyska märket Liebeskind Berlin är det vi säljer mest av, alla deras saker är så bra och framförallt med bra priser. Jag har den väskan uppe i vänstra hörnet, absoluta favorit väskan. Sen har det kommit in en nu som jag hade beställt en extra av med tillhörande liten clutch. Kan visa bilder på den i ett annat inlägg! Har inte tagit några bilder ännu..

 





Bilder från VIP-kvällen


De fina goodiebagsen som jag och min praktikant Alina gjorde, fyllda med hårvårdsprodukter från ghd,
choklad, smått och gått från reuse.se, en maxfactor foundation och lite till!

Grabbgänget

Alina (th) och hennes tjejkompis

Fina Nathalie!

2 glada kunder

Jag och Nathalie

Jag och min fina pojkvän David


En lyckad kväll blev det!



Nu förbereder vi för vip-kväll i min pojkv...

img_7585 (MMS)

Nu förbereder vi för vip-kväll i min pojkväns sko/väsk butik. De 15 första kunderna som handlar får en goddiebag! Bilder kommer ikväll eller i morgon.


Nu har alla inslags saker som jag beställd...

img_6391 (MMS)

Nu har alla inslags saker som jag beställde kommit! Känns redan som julafton för mig hihi. Ska testa slå in lite olika paket med olika band och detajer så kan jag visa sen. Tycker även det är kul att slå in fina julklappar till de närmaste. Det är ju så kul att få ett fint paket av tomten!


Denna västen kom i leveransen förra veckan...

img_9445 (MMS)

Denna västen kom i leveransen förra veckan. Söt till alla julfester eller nyår! Kostar 599:- Denna veckan har jag en praktikant hos mig som går en stylistutbilding på gymnasienivå. Tänk om det hade funnits sånna utbildningar när man själv skulle välja gymnasie, istället för att slösa bort 3 år på något man inte får någon nytta av. Så det är kul att det händer något nytt nu, så man får chansen att utbilda sig till något man verkligen vill. :)


HÖST


Igår på väg till kalas för min morbrors fru och min lilla kusin Zacharias som fyllde 4. Dem fyller år på samma dag. Fast dem fyllde egentligen år förra helgen men då var ju jag i Oslo så vi fick ta igen det igår. Vad mysigt det är på hösten med alla löv som ligger på marken! Vi var bara tvungna att ta lite bilder i lövbadet. 





NYTT I BUTIKEN



Klänning från Staff 1299:- stövlar från Mally 1595:-



Idag äter vi ungersk frukost! Mm vad gott ...

img_1908 (MMS)

Idag äter vi ungersk frukost! Mm vad gott det är, bröd doppade i ägg och salt som man steker i smör. God och ganska nyttig frukost.


FREDAG


Nu är jag stressad, skulle ju vara snäll och skriva lite innan jag springer till jobb. Gick upp i tid idag för att dammsuga äverallt eftersom helsingborgshem var här igår och satte upp en säkerhetsdörr. Så det var damm precis överallt.
Idag ska jag promenera ner till jobb, det är så fint väder!


Blus från Zara, skärp från Liebeskind Berlin och jeans från ZERO.

Hoppas ni får en bra dag!



HELG



Snart helg, ska faktiskt bli väldigt skönt.. Jobbar i morgon till 6 och sen blir det Idol mys hemma hos Nathalie med resten. Sen ledig lördag och söndag! Perfekt.



Idag är det en sån här dag... Papper, papp...

img_4147 (MMS)

Idag är det en sån här dag... Papper, papper, papper.. Det är inte alltid en dans på rosor! Men jag försöket alltid göra något bra av det, tända ljus, dricka te och unna mig något gott. Då blir jag mer effektiv och det blir mycket roligare att jobba! Inte mycket folk på stan idag så därför passar jag på att göra så mycket som möjligt här så jag slipper ta med det hem ikväll.  Puss & kram!


Culture


Nu händer det mycket igen känns det som. Något kul är på gång, mer kan jag inte säga.. hehe!

Denna tunikan kom igår från Culture, tycker att färgen är riktigt snygg!


IDAG



Har jag haft på mig nya byxor från ett nytt märke i butiken som heter ZERO från italien, linne från Line of
Oslo, kofta/bolero från Lise Sandahl. Halsbandet är från Staff.

Boots från Studio Malori.



Idag kom en stor låda med saker från märke...

img_4842 (MMS)

Idag kom en stor låda med saker från märket Staff. Såhär såg det ut när jag öppnade lådan, visst får man lite julkänslor nu. Jag ska lägga upp lite bilder nu på nyheter i butiken :) Puss & kram


RSS 2.0