10 Corso Como


Något som ni inte får missa om ni åker till Milano är Corso Como. Där kan man hitta lite mer udda butiker och framförallt är det ett ställe där mycket kändisar håller till. Nattklubben Hollywood ligger även i Corso Como och där finns bilder på bland annat Naomi Campbell och Usher som besökt klubben. Tråkigt nog tyckte inte jag att den var speciellt bra utan det finns bätte ställen att gå till om man vill göra stan osäker en natt!

Detta är iallafall för modefantaster, konstnärer, designers ja den kategorin.. 10 Corso Como är en Restaurang, ett Bibliotek, Galleri, Stor takterass och ett hotell med 3 rum! På biblioteket kan du hitta alla möjliga modeböcker från många år tillbaka blandat med mycket konst. Mest känt för att vara ett Mode bibliotek. Butiken säljer High Fashion märken och det är en upplevelse bara att ha varit där. Inte tala om takterassen som jag tyvärr inte har bilder på. Gå gärna in på denna länken om ni vill se alla olika delar, värt ett besök!!


http://www.10corsocomo.com/milano/#10CC_garden_cafe_photogallery/

Så mitt första tips är att besöka 10 Corso Como
Grön linje (M2) till Porta Garibaldi


Dessa bilderna tog jag under året som jag bodde där, men jag fick tyvärr inte fotografera där inne så jag tog dessa lite i smyg...Vill ni ser mer av hur det ser ut där inne SOM NI BORDE GÖRA så klicka på länken ovan.

Ingången

Restaurang

Entrén till butiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0